Zdrowie

Dieta dla przyszłej mamy.

Jeśli spodziewamy się dziecka powinnyśmy zwrócić większa uwagę na to co jemy. Ważne jest aby nasze posiłki dostarczały maluchowi wszystkich niezbędnych wartości odżywczych. Niekiedy można spotkać się z opinią, że przyszła mama powinna jeść za dwóch. Nie ma nic mylnego. Nawet zaleca się nie zwiększać swoich posiłków, ale uważać na to aby jeść produkty zdrowe, nieprzetworzone, pozbawione niepotrzebnych konserwantów. Posiłki powinny być zbilansowane.

Bogate w witaminy i minerały. Istotne jest również aby nie wprowadzać radykalnych zmian. Jeśli przed ciążą normalnie spożywałaś mięso, nie powinnaś przechodzić na wegetarianizm. Przyszła mama musi pamiętać, że codziennie powinna spożywać produkty z każdej grupy: węglowodany, owoce i warzywa, nabiał, mięso i zdrowe tłuszcze. Dopiero jeśli zostaną one połączone ze sobą w odpowiednich proporcjach dostarczymy maluchowi wszystkich składników niezbędnych do prawidłowego rozwoju. Nie omijaj też żadnego posiłku. W pierwszych tygodniach możesz nie mieć apetytu, jednak pamiętaj, że jeśli ty nic nie zjesz twój maluch również.